PPC reklama na internetu (pay per click) znamená, že platíte za reklamu jen tehdy, když uživatel internetu na Vaši reklamu klikne.
Naklikat si jednoduchou reklamu je vcelku snadné, když si přečtete nápovědu a věnujete tomu svůj čas. Stejně tak je snadné koupit si v drogerii pixlu barvy, váleček a vymalovat si byt vlastními silami. Sice ušetříme peníze za práci profesionála, ale výsledek se bude lišit. Na amatérsky vylíčených stěnách budou šmouhy a amatérsky naklikaná PPC reklama vyčerpá kredit na nežádoucí slova. Pokud chcete, aby se Vám peníze investované do reklamy zhodnotily, zacházejte s nimi jako s investicí a utrácejte je moudře. Než přeskočíte na ceník na konci stránky, odpovězte si na tuto otázku:
Co od PPC reklamy očekáváte?
Nevím, co od toho čekat
- Začínáte podnikat nebo spouštíte nový e-shop a nemáte představu, které zdroje k propagaci využít?
- Něco jste zkoušeli, nefungovalo to, ale vlastně nevíte proč?
- Nejste si jistí, jestli je pro Vás právě PPC reklama to pravé?
Chci zvýšit návštěvnost webu
- Opravdu chcete jen víc návštěvníků na webu? Proč?
- Není to tak, že chcete, aby Vám web přivedl zákazníky? Aby e-shop generoval objednávky?
- Víte proč lidé na Váš web chodí a co tam čtou nebo na co klikají?
Chci zvýšit obrat a zisk
- Máte fungující e-shop a chcete ho posunout o kus dál?
- Dělali jste si dosud reklamy sami a hledáte cestu, jak zvýšit výkon?
- Víte kolik Vám e-shop vydělává peněz, který zdroj konverzí je nejefektivnější a pravidelně vyhodnocujete výkon?
Proč zadat vytvoření a správu PPC reklam právě mně a co tím získáte?
Ptám se
Na začátku spolupráce kladu vždy spoustu otázek. Ne abych Vás vyděsila, ale proto, že odpovědi jsou důležité pro správné nastavení kampaní.
Potřebuji znát Váš podnikatelský cíl a představu o výši rozpočtu. Možná pro Vás PPC reklama vůbec není vhodná.
A možná postačí, abych Vám PPC reklamy odborně sestavila a vysvětlila Vám, jak si je máte průběžně kontrolovat sami.
Přemýšlím
PPC reklama je především tzv. akviziční kanál a nejlépe slouží k přivedení nových potenciálních zákazníků na web / e-shop.
A péče o stávající zákazníky je obvykle levnější než získání nového zákazníka.
Co když návštěvník v e-shopu nic nekoupí? Co když si na webu neudělá rezervaci? A naopak - co když nakoupí a chceme, aby koupil znovu? Jak udržet kontakt se zákazníkem a motivovat jen k opakovanému nákupu? Remarketingem? Na sociálních sítích? Newsletterem?
Prodávám
PPC reklama ve vyhledávačích jako jediný marketingový kanál obvykle nestačí.
Někteří zákazníci se rozhodují velmi dlouho než nakoupí. Kliknou na reklamu, prohlédnou si Váš profil na Facebooku, přečtou si newsletter, který jste jim poslali a pak si ještě porovnávají ceny ve srovnávačích, než se nakonec na web vrátí a dokončí objednávku.
Vhodná kombinace vícero marketingových kanálů podává lepší výkon než jen sama PPC reklama ve vyhledávačích.