PPC reklama v obsahové síti na internetu

Google Partners - Certification - Ivana Saleova ismarketingV reklamních systémech Google AdWords i Seznam sKlik je možné inzerovat zboží i služby nejen formou textové PPC reklamy ve vyhledávání, ale také textovými, grafickými a video reklamami v obsahu internetu.

Co je obsahová síť

Obsahovou síť tvoří weby, které nabízí vybrané plochy pro inzerci. Jedná se například o zpravodajské servery, blogy, weby o počasí, o módě, o cestování, o autech, o životním stylu, na kterých se s těmito reklamními plochami můžeme setkat.

Living - ppc reklama v obsahove siti na internetu - Ivana Saleova ismarketing
Reklamní plochy na webu o bydlení (v zeleném rámečku)

K obsahové síti Google patří také YouTube a s reklamou se můžeme setkat také při čtení emailů ve svém Gmail účtu, EmailSeznam apod.. Čtení a sledování obsahu je pro uživatele obvykle zdarma, proto je provoz těchto webů placen právě z inzerce.

Reklamní plochy v obsahové síti na internetu můžeme snadno přirovnat k reklamním plochám v novinách a časopisech.

Charakter reklamy v obsahové síti na internetu a její smysl je velmi podobný, jako když si objednáte právě reklamu v denním tisku.

Prostřednictvím obsahových reklam v tisku i na internetu především zvyšujeme povědomí o značceDáváme vědět o své firmě a své nabídce zboží či služeb. Můžeme oslovit široké publikum čtenářů a upozornit je na novinky v sortimentu, pozvat na společenské akce nebo časově omezené nabídky.

PPC reklama v obsahové síti na internetu a její výhody

Novinky-cz-reklamy
Reklamní plochy na zpravodajském serveru mají podobný význam jako reklama v tištěných novinách (v zeleném rámečku)

Oproti tiskové reklamě má internetová PPC reklama v obsahové síti jednu zásadní a důležitou výhodu, a tou je snadná měřitelnost účinku reklamy na čtenáře.

Zatímco u tiskovin víte většinou jen velikost nákladu a v jakých městech jsou distribuované, na internetu zjistíte mnohem více:

  • kolika lidem se inzerát zobrazil a na jakém přístroji (počítač, tablet, mobilní telefon),
  • kdy se zobrazil – ve který den a denní dobu to bylo,
  • zda po zobrazení na reklamu klikli a navštívili Váš web,
  • a také zda na webu provedli nějakou činnost (např. četli si obsah, zaregistrovali se k odběru novinek nebo nakoupili).

Všechny tyto informace Vám pomohou oslovit potenciální zákazníky ve správný čas a na správném místě.

Prodejní účinek reklam nemusí být okamžitý, jak tomu bývá u reklam ve vyhledávání, ovšem při budování značky a udržování povědomí o značce má své místo v marketingovém mixu.

PPC reklama v obsahové síti na internetu má především tyto výhody:

  • Přesné zacílení reklamy – reklama se zobrazí jen tomu, komu ji zobrazit chcete.
  • Dlouhodobá účinnost – v obsahové síti inzerujete své zboží nebo služby zákazníkům a potenciálním zákazníkům v různých fázích nákupního cyklu. Například – kolikrát za život si člověk kupuje auto nebo dům? A pokud se rozhodne pro nákup, co bude kupovat nebo hledat? Obvykle půjde tam, kde to už zná. Proto je dobré být vidět a dlouhodobě budovat povědomí o své značce, i když k nákupu dojde třeba až za rok.
  • Relativně nízká cena – u PPC reklamy platíte jen když návštěvník na reklamu klikne, přitom denní rozpočet i cenu za kliknutí si určujete sami. Tím se PPC reklama v obsahové síti liší od jiných typů bannerových reklam na internetu. U obsahové PPC reklamy si můžete stanovit cenu nejen za kliknutí, ale také za tisíc zobrazení. Porovnejte si, kolik Vás stojí tisk a distribuce 1000 papírových letáčků a 1000 zobrazení reklam na internetu.
  • Snadná měřitelnost návratnosti investic – v analytickém nástroji Google Analytics najdete dokonalý a podrobný přehled o zdroji návštěvnosti a chování návštěvníků na webových stránkách. Snadno můžete vyhodnotit, kolik návštěvníků Vám reklama přivedla na web, jak se na tomto webu chovali a zda provedli požadovanou činnost, např. vyplnili kontaktní formulář nebo nakoupili v eshopu.
  • Flexibilita – PPC reklamy můžete kdykoliv upravit, zvýšit i snížit rozpočet a optimalizovat výkon reklam.

Kdy a kde se Vaše reklama na internetu zobrazí

OnaDnes - ppc reklama v obsahove siti na internetu - Ivana Saleova ismarketing
Reklama v obsahové síti může být cílená dle klíčových slov, např. u článku s tipy pro „zdraví“ se zobrazí reklama na služby pro „zdraví“.

Obsahová PPC reklama (textová, bannerová i video reklama) se zobrazí KOMU chcete, aby se zobrazila nebo KDE chcete, aby se zobrazila.

Cílení v obsahové síti lze nastavit pomocí klíčových slov, témat, umístění na vybraných webech nebo podle zájmů a chování. Stejně tak lze reklamu zacílit i podle demografických charakteristik publika (např. reklama jen pro ženy nebo jen pro osoby určitého věku). Když znáte dobře svého typického zákazníka, vhodným nastavením se stává reklama velmi efektivní.

Obsahové reklamy se mohou zobrazit v počítačích, tabletech nebo v mobilních telefonech. Pokud nemáte webové stránky optimalizované pro zobrazení v mobilním telefonu (nemají responzivní grafiku), je možné nastavit zobrazení reklamy jen pro počítače a tablety s plnohodnotným prohlížečem a v mobilních telefonech je nezobrazovat.

Rozsah služeb

Vytvoření a správa PPC reklam v obsahové síti na internetu zahrnuje tyto činnosti:

  • konzultace cílů a očekávání;
  • definování měřitelných cílů a jejich nastavení v Google Analytics;
  • vytvoření reklamních kampaní pro obsahovou síť Google a Seznam;
  • měsíční správa a optimamalizace výkonu PPC reklam;
  • report odeslaný emailem po skončení kalendářního měsíce.